miércoles, 1 de febrero de 2012

El misteriós cas del menú fantasma

Benvolguts compatriotes:

Voldria compartir amb vosaltres un extrany cas de desaparició d'un menú del Photoshop CS5. 

Estava jo tant tranquil a la sala,  rumiant coses interessants per portar a la pantalla d'emissió, quan de sobte, vaig tenir la necessitat de fer un degradat "realístic" amb el Photoshop. Podria haver usat l'eina de "degradado", si, però em va semblar molt degradant usar-la en aquell moment. 
Així que vaig pensar:
"i perquè no faig una superfície de color pla, i l'hi afegeixo un "efectos de iluminación", que sempre mola més?" (ho vaig pensar en veu baixa per no molestar).

I així ho vaig fer. Vaig anar tirant cap al menú d'efectes tot buscant els "efectos de iluminación", però no hi eren. Vaig començar a remenar i remenar, però res. No els vaig trobar per enlloc. 
"Potser amb les retallades -vaig pensar- s'han estalviat aquest menú". O "potser era una part pirata i malèfica del programa i calia posar-la en quarentena"

Dubtós i confós, vaig optar per visitar els meus bons veïns Talibans. Si algú tenia la clau d'aquell misteri, segur que eren ells. Però misteriosament, en les seves màquines tampoc apareixia l'escapista "efectos de iluminación"... 
PERÒ!!  se'ls va ocórrer buscar en una altra màquina, que no és un Mac però també tira, i OHHH! SORPRESAAA!  En la mateixa versió CS5 de PC, el menú EXISTEIX!!

Raude i veloç, vaig fer quatre comprovacions i, en efecte, aquest efecte ha desaparegut del CS5 de Photoshop en la seva versió per a Mac, però NO a la versió de PC.

O sigui que de moment, no hi ha possibilitat de fer "efectos de iluminación".
Deu ser que els d'Adobe son poc efectistes i menys il·luminats!!  (misteri resolt!!!!!)


Us deixo una captura de pantalla del CS4 per Mac on si que hi és el sobredit efecte... concretament es troba a EFECTOS>INTERPRETAR, entre DESTELLOS i FIBRAS, tirant a mà dreta.


... i si no és interessant el post, com a mínim hem somrigut una mica.  

8))))

Apali, que vagi bé!

Marc

No hay comentarios:

Publicar un comentario