lunes, 21 de noviembre de 2011

FINAL CUT PRO:Passar pospos a la Chyron

Sempre que em de passar vídeos a les Chyrons ens entra una mica el canguelis, si no es que ho fas molt i molt sovint i ja ho tens molt per la mà.
Per els companys que com jo ho fem de tant en tant, us deixo aquest 4 consells que a mi em funcionen.
Primer saber que la espècie animal anomenada Chyron no menja vídeos de qualsevol format i compressió, o si ho fa sempre està condicionat als codecs que tinguin instal·lats les màquines en la que esta corrent. Per tant, em de tenir en compte en si el vídeo que l’hi em de fer arribar a de tenir canal alfa ( cas de pospos, renders 3D …) o no cal que tingui.
SENSE CANAL ALFA: Sempre em de tenir present el tamany del fitxer, si es molt “pesat” es probable que a la chyron l’hi costi de arrossegar, Sempre em de tenir em compte donar la màxima qualitat amb el menor tamany de fitxer, tot i ser una obvietat poso com a exemple que si has de fer una emissió en SD no tindrà massa sentit generar un fitxer sense compressió, potser fent un DVCPro 50 tindrem prou.
Per passar vídeos sense alfa, es mes senzill tant sols generarem un sol fitxer. El format pot ser un AVI amb el codec Matrox_JPEG, es un codec que tenen instal·lades totes les chyrons, es lleuger i amb prou qualitat. El problema es que aquest codec no existeix per MAC, per tant si ho vols fer hauràs de generar un AVI o MOV i desprès buscar-te un AFTER EFFECST o AVID per fer el canvi de format ( un engorro).  Desde un PC cap problema.
Jo desde el mac genero un un AVI amb el codec DVCPro 50 i va perfecte. Ull!! No utilitzar el DVCPro 25 ( NO FUNCIONA BE).
Fins aquí cap problema, ho col·loquem en un servidor que la Chyron ho poguí agafar i llestos.
AMB CANAL ALFA: Aquí es complica un xic la cosa, però no us preocupeu es un pas mes. Fem un repàs de codecs i format rapida. Format que suportin canal alfa no hi ha tants, prous per descomptat però que ames la Chyron pugui carregar i a mes a mes arrossegar; no tants.
Un valor segur i compatible amb totes les màquines el AVI sense compressió, va be en MAC en PC ( per tant a la Chyron) suporta canal alfa, sembla perfecte, però te un problemilla de pes, els arxius son extraordinàriament feixucs. Si em de passar una pospo que dura 15 segons amb canal alfa per que desde la taula hi fiquin un fons en moviment  cap problema 15 segons seran 300 o 400 Mb, això encara es assumible per la màquina.
Per sobre d’això o si em de passar fons en moviment o una pospo llarga de 1 o 2 minuts, seran 2Gb aproximadament i estem jugant en foc, es possible que la màquina al carregar la movie en el directe no la pugui posar tota a la RAM i la reproducció serà a batzegades ( problemon al cantu).
Com curiositat us diré que si el PC de Chyron te el QuickTime instal·lat pot carregar MOV’s amb el codec H.264 ( qualitat i poc pes), encara que la versions antigues de la Chyron no la suporten ( les de informatius si). Em fet proves amb el codec ANIMATION i no acaben de ser prou nítides les movies hi ha algun problema de Camps, seria el codec definitiu molta qualitat i un pes raonable ( però no va fi encara).
Que ens queda?, doncs tornar a treballar amb DVCPro 50 compatible amb totes les Chyron i les màquines de pospo de la casa.
Sabem que les  Chyron per poder incrustar sobre vídeo fan servir una mascara per luminància ( es a dir feta amb blanc i negre ), també sabem que per fer aixó em de donar dos fitxers el que te la imatge que veurem que la chyron anomena (FILL) i el fitxer que farà de mascara per luminància que la chyron anomena (MATTE).
El procediment es exportar els fitxers tant el FILL com el MATTE en DVCPro 50, els dos han de tenir  exactament el mateix nom, el format a de ser AVI, però el nom s’ha de construir de la següent manera.
Si el fitxer el (sorteig master de tenis), el nom del FILL seria (sorteig master de tenis.avi) i en nom de la mascara seria (sorteig master de tenis.matte.avi).
El mateix nom però afegint  (.matte) abans de la extensió.

Genera el fitxer normal no te mes misteri es un export normal, però el fitxer en blanc i negre tant sols te un petit truc i es que el CANVAS del Final Cut em de dir-l’hi que ens ensenyi nomes en ALPHA. Desprès fer un export normal a DVCPro 50.
La Chyron al detectar els fitxers amb el mateix nom però amb l’afegit FILL i MATTE ja farà la incrustació automàticament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario